Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2021-12-01, 14:37

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2014-10-10, 19:35 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-08-01, 21:22
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam,

Odkąd mam auto (jakieś 2-3 lata) mam problem z falowaniem obrotów. 700rpm i niżej aż potrafi zgasnąć - nasilało się to głównie tylko przy mrozach. Przeważnie powyżej 2-3stC było wszystko ok. Zawory regulowane, krokowiec czyszczony, kable nowe, cewka zamieniana, świecie zmieniane i nic. Problem zawsze występował w zimę. Jeździłem z tym.


Teraz jest nowy objaw:

Wyruszam w trasę. Tak sobie myślę, oprócz odpalania (sekwencja STAG4) nie jeździłem na benzynie z 600km to go "przesmaruję" na trasie. W baku dość mało benzyny (ale jeszcze nie rezerwa) to wypalę to paliwo i zatankuję świeże. W połowie trasy po 50 km zauważyłem że moje obroty na biegu jałowym wahają się od 1500-1700rpm (czasem ciut więcej lub mniej) i nie spadają do katalogowych 700....

Co się mogło stać? Zabrudziłem krokowca "smarując" auto na benzynie czy padł mi czujnik cieczy? Może to krokowiec bo miałem mało paliwa i ciągnęło syf? Proszę o odpowiedź, czasu mało a auto bardzo potrzebne. Dzięki ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-10, 20:56 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
Sprawdź szczelność przepustnicy.

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-10, 22:28 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-08-01, 21:22
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-11, 06:13 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-11, 07:06 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-08-01, 21:22
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Może i jestem ślepy albo żadnego wężyka nie widzę. Wracam do garażu...

sokol - rozumiem że próbujesz mnie nakierować że problemem może być lewe powietrze a nie usterka krokowca/czujnika wody?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-11, 07:45 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
Ty musisz szukać

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-11, 10:41 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-08-01, 21:22
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Przepatrzyłem wszystkie wężyki i są ok, żaden nie jest dziurawy/sparciały itd.

Wyjąłem krokowca, zdjąłem trzpień, wymyłem. Niestety nie zmierzyłem długości jego wysunięcia, ustawiłem go na oko. Złożyłem to do kupy i teraz nie ma wolnych obrotów, zupełnie nic. Odpala i od razu gaśnie. Jak mam nogę na pedale gazu to chodzi ale jak zdejmę nogę to od razu momentalnie gaśnie. Rozumiem, że źle ustawiłem trzpień krokowca.

Jak go zaadoptować w szybki sposób żeby sam się ułożył?

EDYCJA:

Wyjąłem krokowca, trochę schowałem jego trzpień (aby w przepustnicy było więcej powietrza) i faluje w granicy 1500-1700 obrotów. Wygląda mi na to, że krokowiec jest martwy, zacięty w jednym położeniu.

Proszę o jakieś sugestie, jest sobota a w poniedziałek mam ważny wyjazd. :/

[ Dodano: 2014-10-11, 11:41 ]
MOJE DODATKOWE SPOSTRZEŻENIA:

Mam dwa krokowce. Jeden oryginał 15letni VDO i zamiennik Getz za 30zł a allegro. Oba mają wtyczki 4pin


1)Oba zachowują się jak zacięte tzn. po podłączeniu do nich 12V z akumulatora w różnych kombinacjach pinowych tylko drgną na ułamek sekundy
2)W obu przypadkach wypnę kostkę 4pin z krokowców to auto zachowuje się bez zmian.
3)Wygląda na to że komputer nie widzi krokowców
3)Ustawiłem ręcznie trzpień w jednym i drugim, żeby miały ok800rpm na zimnym i ok 1500rpm na ciepłym. Da się jechać ale to nie jest rozwiązanie problemu.

Uszkodzone krokowce czy wiązka? A może to i to? Jak sprawdzić wiązkę?

Sokół udziel proszę jakiejś dłużej wypowiedzi co i jak mam sprawdzić...
Mechanicy w moim mieście doją kasę a nie umieją naprawić nic (dłuższy temat - wymieniają części na nowe a są stare).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group