Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2021-12-01, 13:13

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2015-10-07, 19:40 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam serdecznie:-). zakupiłem niedawno clio 2 sport i przyszedł czas na mały serwis. Kable zapłonowe mają przebicie więc je wymieniam, przy okazji też świece zapłonowe. Z racji tego że mam to auto krótko i wcześniej jeździłem clio 1 nie mam doświadczenia z tego typu silnikiem. Wiem że muszę zdemontować dolot, pytanie o klucz do świec, czy zwykły podejdzie? Poza tym na co jeszcze zwrócić uwagę przy okazji takiej wymiany?
Ogólnie auto jeździ dobrze, jedynie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku "pyrka", obroty nie falują, lekko trzęsie. wyczyściłem czujnik położenia wału i wymieniłem filtr powietrza (stary to już była porażka), przeczyściłem wtyczki od wszystkich czujników, zresetowałem kompa poprzez zdjęcie klemy na noc( nie wiem czy ten reset w ogóle coś daje) i jest poprawa, prawie nie trzęsie i tylko lekko popyrkuje. nie jest to jakoś szczególnie kłopotliwe ale co mogę, zrobię. pod clipa podepnę jak go kupię ;).
Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę o odpowiedź
ps. podobny temat założyłem na klubrenautclio.pl, mam tam konto od dawna,pod takim samym loginem i jakoś specjalnie nic mi tam nie przeszkadza, ale tematy techniczne to już chyba rzadko kto tam czyta nie mówiąc już o odpowiedzi...


Ostatnio zmieniony 2015-12-09, 11:52 przez renault clio 92, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-08, 09:28 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71
Pewnie zwykła 16stka do świec podejdzie. Na co zwracać uwagę, żeby świecy nie urwać ;) No i na kolor świec wyjętych możesz zwrócić uwagę.

Trochę dziwne że C2 sport ma przewody zapłonowe skoro C2 1,4 16V miał już osobne cewki na każdy cylinder, ale to je reno, tego nie zrozumiesz :D

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-08, 17:59 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
Sprawdź wydech i sondy

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-08, 18:48 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Termi, właśnie nie jestem pewien czy podejdzie czy musi być cienkościenna bo gdzieś takie info wyczytałem a.e nie dam się zabić czy dotyczyło to F4R.
sokol, wydech szczelny ale końcowy nieseryjny, tłumik dopasowany przez poprzedniego właściciela i pospawany. sondy sam to jedynie chyba mogę wtyczki poczyścić, chyba że po odpięciu sondy komp wczytuje parametry bazowe ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-08, 18:59 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71
Zdejmij kabel i sam oceń czy potrzebujesz cienkościennego czy zwykłego ;) Zdejmij kabel i wsadź zwykły klucz i będziesz wiedział ;) Wiele aut do nas przyjeżdża ale zawsze wykręcamy zwykłym do świec (taka zwykła nasadka 16, tylko przedłużona i z gumą w środku, żeby od razu świecę wyjęła).

Po odpięciu sondy komp przechodzi w tryb awaryjny. Ale jak podłączysz i odpalisz to będzie ok ale w pamięci sterownika powinien zostać zachowany błąd "przerwany obwód" - nie ma to wpływu na dalsze działanie, dopiero wyjdzie jak gdzieś się pod kompa podepniesz :D A jak to zrobisz na wyłączonym zapłonie to nawet sterownik nie zauważy.

Co do pyrkania to szukaj dziury w wydechu, najlepiej się szuka na zimnym i rano w okolicy 5 C :D

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-08, 19:00 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-12, 18:22 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
dzięki za podpowiedzi ;)

a to "pyrkanie" jest bardziej zbliżone do wypadania zapłonu, stąd lekkie trzęsienie silnikiem. ale to tylko niedogodność na postoju, auto nie przygasa, obroty nie falują, normalnie przyspiesza itp.
i jeszcze jedno, jak zrzucę dolot to przeczyściłbym przepustnicę, czy można nią swobodnie manipulować? Mam na myśli klapkę przepustnicy, bo też trafiłem na niepotwierdzoną informację że wymaga adaptacji( chociaż jak jest elektroniczna to na zdrowy rozum sama się ustawi).

[ Dodano: 2015-10-12, 19:22 ]
clio po udanej wymianie świec, kabli zapłonowych, uszczelki kolektora dolotowego, przeczyszczeniu przepustnicy i kolektora ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-12, 19:34 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71
Jak czyścisz na wyłączonym zapłonie to nic nie będzie, tam zwykły potencjometr jest, jeśli nie będziesz nic odkręcać, regulować to nic nie powinno się niedobrego wydarzyć

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-12, 20:02 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Już po zabiegu. Termi, pewnie nie dojrzałeś edytowanego posta;-). rzeczywiście wszystko działa jak należy, a zjawisko"wypadania zapłonów" nie ustało;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-13, 21:52 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-13, 22:40 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-14, 00:42 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-14, 05:23 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-16, 18:31 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Pomiar podciśnienia ,korekcja wtrysku i adaptacja [im bliższa 128( to optymalna) tym lepsze spalanie i kondycja silnika] Soft,kontrola i wszystko jasne


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-18, 21:33 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
T.Raven, dzięki za radę, czy to co opisałeś clip ogarnie? najprawdopodobniej będę go miał pod koniec roku i wtedy w ogóle będę podchodził do tego tematu, na razie w tej kwestii jestem "zielony" ;) .
a po czynnościach które wcześniej opisałem (przeczyściłem jeszcze styki przy sondach), jeszcze raz odłączyłem klemę na noc (powód- obroty na ssaniu 2000-2200), i teraz wszystko jest ok, nie "pyrka", chodzi równo i nie trzęsie się na wolnych. Zobaczymy czy już na stałe, co też na pewno po jakimś czasie napiszę. I wiem już przynajmniej że reset coś pomaga i że w ogóle działa ;)

Inna kwestia, też w temacie tego silnika. Zalany olejem 10w40, czy przy zmianie jest sens przejść na 5w40, podobno ten silnik taki olej mieć powinien? Czytałem temat o tym na klubrenautclio.pl i o przechodzeniu przy zmianie oleju w sporcie o "klasę wyżej" i niby nic niedobrego nikomu się nie stało, ale zawsze przyjmę opinie innych zwłaszcza tych, którzy znają się lepiej ode mnie :)


Ostatnio zmieniony 2015-10-18, 21:37 przez renault clio 92, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-18, 21:37 
Offline
Senior Supérieur
Senior Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 2169
Wiek: 60
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 496
Otrzymał: 370
Jak Clio 1 ph 1 cały czas jeździło na oleju 10W40, to bym już nie zmieniał na 5W40.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-18, 21:39 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Bogdan61, mam w prefiksie wpisane stare auto, temat jest o moim nabytku, clio 2 ph 2 sport;-)

przynajmniej już poprawiłem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-18, 23:01 
Offline
Senior Supérieur
Senior Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 2169
Wiek: 60
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 496
Otrzymał: 370


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-12-06, 11:14 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-16, 21:55
Posty: 36
Wiek: 34
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-12-06, 12:32 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group