Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-06-03, 00:29

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2020-05-05, 23:43 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-05-05, 21:03
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: TCe
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam wszystkich,
jestem od niedawna posiadaczem Clio kombi 1.2 tce 101 km 2010r. z przebiegiem 56 tys. (o ile to prawda..:-)) i mam kilka pytań:

1. przy ruszaniu zauważyłem nieliniowe oddawanie mocy - auto troszkę przymula przy ruszaniu, później dostaje mocy - takie szarpnięcie - następnie już w miarę normalnie. Myślę że to może być wina słynnej przepustnicy. Czy to ta część, do której dochodzi sztywny przewód powietrza od przodu silnika? Czy żeby ją wyczyścić trzeba ją demontować czy wystarczy popsikać sprayem do czyszczenia na pracującym silniku? Opisy które znalazłem w sieci albo odbiegają od wyglądu mojego silnika albo pokazują silnik 1.2 bez turba 75 koni..

2. Biegi wchodzą dobrze, ale tak jakby "haczą" - jest taki wyczuwalny opór przy zmianie biegów na lewarku. Normalnie to zjawisko czy jest się czym martwić?

3. Temperatura silnika - wskazówka dochodzi bodajże do drugiej kreski - wskazówka nie jest pionowo tylko pochylona w lewą stronę. Czy tak ma być? Auto grzeje jak diabli i szybko się nagrzewa.

4. Po co są takie wypustki w spodniej części progów? Są po dwa z każdej strony auta. Czy to miejsca podparcia dla podnośnika fabrycznego?

Może moje pytania wydadzą się naiwne dla znawców tematu, ale mam ten samochód kilka dni dopiero, dlatego proszę o wyrozumiałość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-06, 07:50 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 897
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 99
Otrzymał: 162
Siema.
1) Zdalnie ciężko stwierdzić. Pamiętaj, że przy pewnych obrotach możesz czuć wyraźne załączenie turbiny, więc może to być odpowiednik turbodziury z diesla.
2) Nie pomogę
3) Z opisu pasuje mi to na termostat. Sugeruję podpiąć nawet najtańszy interfejs typu ELM i jakiś program, choćby na komórkę, który pozwoli Ci odczytać temperaturę płynu chłodniczego. Jeśli nie oscyluje przy 90 stopniach, to termostat do wymiany
4) Zapewne są to znaczniki do podnośnika

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-10, 23:20 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-05-05, 21:03
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: TCe
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dzięki za zainteresowanie ;)

Co do pkt.1 - to chyba jednak nie turbodziura.. zauważyłem że czasem na wolnych obrotach silnik czasami szarpie, jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Czasami, gdy jadąc hamuję silnikiem, spalanie chwilowe nie spada do zera. Więc tak sobie wymyśliłem że to może jednak ta przepustnica się zacina.

I zauważyłem jeszcze, że przewody od sondy lambda były naprawiane - pewnie jakaś mysz czy coś. Może to jej wina? Jak zimny, to wolne obroty są stabilne (ponad 1000). Ale to trwa krótko, zaraz łapie temperaturę i spadają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-11, 09:10 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 897
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 99
Otrzymał: 162
Art009 pisze:
Jak zimny, to wolne obroty są stabilne (ponad 1000). Ale to trwa krótko, zaraz łapie temperaturę i spadają.
w nowych autach przez chwilę potrafia być nawet 1500 na początku i stopniowo schodzić. To jest normalne zjawisko nawet latem przez pierwsze 10 - 20 sekund.
Art009 pisze:
I zauważyłem jeszcze, że przewody od sondy lambda były naprawiane - pewnie jakaś mysz czy coś.
Zdarza się. Jeśli nie ma tam żadnych dodatkowych rezystancji w postaci zaśniedziałego połączenia, to jest ok. Jeśli jest, to zawsze możesz oczyścić i ładnie zalutować. Polecam robić to tą metodą: https://youtu.be/pRtK-AQkVoE?t=2586 Oczyszczone przewody skręcić tak, żeby splot był pomiędzy pojedynczymi żyłami w lince, zalutować (żeby cyna wtopiła sie w środek) i zabezpieczyć termokurczką.

Proponuję Ci podpiać dowolony interfejs diagnostyczny (do tego nie musi być CLIP) i zobaczyć, czy nie masz wypadajacych zapłonów. Jeśli nie masz, to prewencyjnie wykręć świece, obejrzyj jak wyglądają, sprawdź przerwę. Wygląd świecy sporo mówi o silniku i spalaniu:
Obrazek

Samą przepustnicę zawsze możesz spróbować wyjać i oczyscić. Po ponownym montażu przydałaby się adaptacja i tu już CLIPem. Co prawda słyszałem, że wystarczy 5 razy na 2 minuty włączyć zapłon i to powinno nam zrobić adaptację, ale nie wiem ile w tym prawdy. Tak czy siak przepustnica nie zamyka sie do końca, bo silnik by zgasł np na biegu jałowym. To że przepustnica jest uchylona powinno być wyraźnie słychać nawet na zapłonie - lekki pisk.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-14, 22:09 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-05-05, 21:03
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: TCe
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dzięki za tyle informacji:-)

Spróbuję z tą przepustnicą. Mam już środek, nawet zlokalizowałem to ustrojstwo :mrgreen: odkręciłem na razie tylko wlot powietrza żeby zobaczyć jak ona wygląda. I rzeczywiście, trochę usyfiona jest, z tego co było widać. Teraz tylko troszkę czasu i zabiorę się za czyszczenie.

Świece też przeglądnę, tylko muszę zaopatrzyć się w klucz, bo te co mam nijak tam nie pasują.

Jeszcze jedno pytanie z innej beczki:
Czy wszystkie Clio 3 mają ten system kontroli trakcji? ESP bodajże to się nazywa. I ten drugi co zapobiega zerwaniu przyczepności przy przyspieszaniu? (ASR..?) Czy były wersje bez tego? Bo coś mi się wydaje że ta moja tego nie ma. Można to jakoś sprawdzić? Wydaje mi się że powinien być wyłącznik ASR - o ile jest oczywiście. U mnie nic takiego nie znalazłem. :?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-15, 06:31 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 897
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 99
Otrzymał: 162
ESP było obowiązkowe od 2011 roku w każdym aucie wyprodukowanym po 1 stycznia. Masz auto 2010, więc możesz nie mieć.
ESP to nie jest system kontroli trakcji, tylko przeciwdziałajacy raczej pośligom poślizgom bocznym, vel przeciwdziałąjacy utracie stabilności pojazdu. Jego składową może (ale nie musi) być system ASR, vel. TC.
Przy czym tutaj zazwyczaj działa on tylko w połączeniu właśnie z ESP. Nie każde auto musi być wyposażone w wyłącznik systemu - trzeba o tym pamiętać jak się zakopiemy w piasku / śniegu.

Mamy wątek o dekodowaniu VINu, wrzuć tam prośbę, jak się uda, to będzie zwrotka z wypiską całego wyposażenia.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-16, 20:42 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-05-05, 21:03
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: TCe
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
No więc, w końcu zabrałem się za czyszczenie przepustnicy. Dostęp bardzo dobry. Zabrudzona była dość mocno... prawie godzinę mi zeszło żeby ją doczyścić - środek do przepustnic + pędzelek. Po złożeniu - 2x zapłon na kilkadziesiąt sekund, później odpaliłem, bez dotykania gazu poczekałem aż temperatura dojdzie do drugiej kreski. (Swoją drogą dochodzi bardzo szybko -wcześniej miałem Focusa TDDI, to żeby on się zagrzał trzeba było dobrych parę kilometrów przejechać). Obroty stopniowo spadały. Zgasiłem, odpaliłem normalnie. Efekt - nie to auto.. :lol: Silnik pracuje równiutko, delikatnie przyspiesza (bez szarpnięć), przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie przygasa. Reaguje na gaz dokładnie tak jak tego chcę.

Reasumując - niecałe 20 zeta i silnik pracuje jak nowy. Jeszcze te świece przeglądnę profilaktycznie. No i zastanawiam się czy do zaworów nie zaglądnąć. Auto ma niecałe 60 tys. (przynajmniej na liczniku :P ) a nie wygląda na to, żeby ktoś tam zaglądał.

Poszukam wątku z VIN'em i wrzucę swój - może dowiem się czegoś ciekawego :lol:

Dzięki za pomoc :564:

PS:
Gdzieś widziałem filmik jak gość czyści przepustnicę na pracującym silniku, psikając preparatem. Powinien mieć tytuł "Jak NIE czyścić przepustnicy". Pomijając fakt, że cały syf wtłoczył do silnika, to co z drugą stroną..? Tam jest równie brudna. Swoją drogą - szkoda że nie można jej odchylić. Byłby lepszy dostęp przy czyszczeniu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-05-19, 06:44 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 897
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 99
Otrzymał: 162
Nie ma za co.

Środkiem czyszczącym może być nafta, zwykła benzyna, benzyna ekstrakcyjna.... Nawet nie ma konieczności kupowania specjalistycznej chemii w tym przypadku zazwyczaj.
Do mycia i tak najlepiej przepustnicę wyjąć z auta. Cieszę się, że pomogłem.

W nawiazaniu do focusa TDDI - to był pancerny silnik, bez wydumanej elektroniki (o niebo lepszy niż bezpośredni następcy TDCI, które produkował ford i na szczęscie zastąpił je jednostkami HDI w nowszych modelach).
Nowoczesne silniki nastawione są na szybkie łapanie temperatury. Szczególnie benzyny. Tutaj odwołałeś się jednak do diesla (i to pewnie z lat 90), który pracuje na bardzo ubogiej mieszance, z dużo wyższą sprawnością. Jakbyś się zastanawiał co to znaczy, to wyjaśniam, że sprawność w tym przypadku to ilość energii pozyskanej do napędzania pojazdu zamiast przetwarzanej na ciepło. I właśnie każdy diesel będzie się nagrzewał wolniej, ze wzgledu na konstrukcję od benzyn.
W wielu nowszych autach musisz też mieć na uwadze, że informacja o temperaturze, którą widzisz na desce nie pocodzi z czujnika temperatury płynu chłodzącego w oddaleniu od bloku, a często z czujnika w głowicy, który nagrzewa się szybko i fałszuje realny pomiar.
W dodatku weź pod uwagę, że niewielu jest producentów, którzy podaja temperaturę oleju w układzie, a przy autach z turbo jest to jeden z najważniejszych parametrów, żeby właśnie turbiny nie zajechać.
Ja z racji, że lubiew tym dłubać, to np wiem, że moja fiesta podaje temperaturę z głowicy, czyli w gruncie rzeczy nie jest ona wcale dobrze dogrzana. Pół biedy latem kiedy silnik temperaturę łapie szybko razem z olejem, ale zimą nie jest już różowo. Niech Cie w nowoczesnych autach nie zmyli ciepły nadmuch w 2-3 minuty pod odpaleniu, bo on również nie bierze się z ciepłęgo płynu, tylko najczęsciej z podgrzewacza elektrycznego.

Tak czy siak powodzenia i bezawaryjnej eksploatacji i mam nadzieję, że napiszesz swój tutorial, albo zrobisz video poradnik dla potomnych z pierwszej naprawy.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group