Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-07-13, 02:52

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2020-06-23, 17:13 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2020-06-23, 17:02
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 1
Otrzymał: 1
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i odpowiedzi najprawdopodobniej się spodziewam.

Nie chodzi tu o koszta czy sens całego zabiegu.
Zbieram się w najbliższych miesiącach do Polski (urlop) i naszła mnie myśl czy by nie podłubać trochę przy okazji reszty napraw jakie mam w planach dokonać. Próbował ktoś bawić się w okolicach 140 koni z wersji 101? Niby przy dobrej kondycji silnika zwykły program daje radę uzyskać koło 125 koni. Jest tutaj ktoś kto poszedł o krok dalej? Auto prawdopodobnie zostanie już z nami na stałe, jako drugie dla mojej narzeczonej także to kwestia czystej ciekawości.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-24, 14:47 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 924
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 102
Otrzymał: 175
Generalnie przyjmuje się że rezerwa mocy dla silników turbo to realnie 10 - 15%. 122 Konie podają katalogi firm tuningowych, ale jest to wartość teoretyczna i zależy od kondycji Twojego silnika i jego seryjnych parametrów.
Jak uzyskasz 120 koni, to ja uważam, że to wynik wystarczający dla tego auta, bo daje elastyczność, a to najważniejsze. 20 koni + 20 niuta, to może nie jest jakaś super duża wartość po chipie, ale z drugiej strony to nie jest 2.0 diesel, tylko mały silnik z turbinką wielkości pomarańczy....
Jakbyś chciał coś więcej, to pewnie jakieś turbo hybrydowe, większe wtryski, mocniejsza pompa, większy IC, bo z tego co widzę jest malutki. Do tego odpowiednie mocowanie, lokalizacja FMIC. Dużo zmian, niezbyt tanich. Do tego nie wiadomo ile silnik zniesie.

Ja u siebie w dieslu przerzuciłem mapę ze 140 na 163, bo była taka opcja. Co uzyskałem? Szerszy użyteczny zakres momentu obrotowego i tylko 20Nm więcej. Te 20 niuta to nic, ale użyteczny zakres pracy, to bardzo dużo. Mógłbym teraz spokojnie dobić do 190 koni pewnie i około 390 niutków, ale ~340 jest całkiem spoko wynikiem. Bez przeginania wiem, że auto jeszcze posłuży, a ma już 208kkm nalatane.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-24, 19:17 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2020-06-23, 17:02
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 1
Otrzymał: 1
Właśnie myślałem o IC z RSki, przy okazji zająć się wydechem, pompa / wtryski i hybrydowe turbo - dokładnie tak jak napisałeś. Tak na pierwszy strzał kwestia tego jak daleko można zajść bez myślenia o kuciznie. Drugiego auta szukam już od pewnego czasu i zaczynam powoli wychodzić poza założony budżet z miesiąca na miesiąc, stąd te pomysły żeby pobawić się tym małym pitolem ;)

Doskonale zdaję sobie sprawę, że łatwiej by było go sprzedać i kupić po prostu RS'a niestety tutaj gdzie mieszkam za RS'a w stanie który by mnie interesował trzeba wyłożyć przynajmniej 12-13k ojro do tego ciężko cokolwiek znaleźć (przerabiałem w ciągu ostatnich 6 miesięcy 9 różnych egzemplarzy). Tutaj zapala się lampka z pomysłem wyłożenia +/- 5k € i zobaczyć gdzie to się skończy i ile ewentualnie będzie trzeba dołożyć.
Tak jak pisałem wyżej auto zostanie z nami do końca :)


Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-25, 09:07 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2017-12-16, 14:55
Posty: 108
Wiek: 72
Lokalizacja: kraków
Płeć: Nie określono
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1,2 16v 75km
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 5
Otrzymał: 16
A warta skórka za wyprawkę? pozdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-25, 11:23 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 168
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 2
Otrzymał: 16
hipeck pisze:
A warta skórka za wyprawkę? pozdr

Według mnie nie. Silnik to jedno a gdzie zawieszenie, hamulce, lepsze fotele? Po "ulepszeniu" silnika typowe to już nie będzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-25, 15:25 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2020-06-23, 17:02
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 1
Otrzymał: 1
Wszystko po kolei, póki co zbieram wszystkie za i przeciw. O heblach i fotelach, pasach nie wspominałem bo wydaje mi się, że są to rzeczy oczywiste. wcześniej napisałem też, że to nie kwestia tego czy warto czy nie tylko czy ktokolwiek próbował i z jakimi skutkami ;)
Jeśli nie to wrzesień/ październik się o tym przekonamy jak wrócę do kraju

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka



@edit

Znalazłem typka z wielkiej Brytanii który zrobił bez większych problemów 150 koni dokładnie w sposób jaki został opisany wyżej. Zobaczymy czy uda mi się nawiązać kontakt. Jak się czegoś dowiem to z pewnością wspomnę w wątku ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-28, 10:51 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 924
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 102
Otrzymał: 175
To i tak zacznij od hamulców. BTW. Jakbym miał się bawić w robienie czegoś w tym aucie, to albo poszukałbym rozbitego megane 3 i przeszczepiał 1.4 TCE (pośredni wtrysk i nieco bardziej wdzięczna jednostka). Albo kombinował z uturbieniem wolnossącego 1.6 od początku.

Osobiście uważam, że 1.2 TCE w clio 3 to niestety kiepska jednostka do zabawy.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group