Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-07-13, 01:59

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2020-06-28, 01:26 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-06-28, 00:52
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: pomorskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dziś po zostawieniu dosłownie na 5 minut auta, który bez problemu jeździł cały dzień nagle nie chce odpalić. Rozrusznik nie kręci, na początku pojawia się jedynie lekkie pyknięcie, raz na kilka prób słychać sekundowy dźwięk jakby zaczynał kręcić, ale zaraz potem znów cisza. Przy pierwszej próbie odpalania kluczyk można przekręcić do samego końca, przy kolejnych próbach czuć jakby był zablokowany do pewnej pozycji przy kręceniu rozrusznika. Dodatkowo przy próbie odpalania i po mrugają nieregularnie kontrolki oleju i akumulatora jakby słabnąc, po wróceniu kluczyka do pozycji "0" i ponownie zapłonu kontrolki święcą się prawidłowo. Radio, światła, okna działają. Akumulator został sprawdzony, jest na nim prawidłowe napięcie, klemy też w porządku. Wszystkie bezpieczniki ok. Przekaźnik pompy też raczej działa, bo słychać, że klika przy przekręcaniu kluczyka. Kabel uziemienia akumulatora też jest ok. Jeśli chodzi o świece, nie dochodzi do nich prąd. Pozostaje do sprawdzenia rozrusznik, ale nie wiem gdzie jest zlokalizowany i jak mogę go sprawdzić? Czy to możliwe, że w ciągu 5 minut mógł się zepsuć bez żadnych wcześniejszych objawów? Ma ktoś pomysł co może blokować zapłon? Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-28, 10:46 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 924
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 102
Otrzymał: 175
Napięcie, a siła elektromotoryczna to dwie odrębne sprawy. Oczyść i dokręć klemy, wspomóż się kablami. Jak nie pomoże, będziemy szukać dalej. W Clio moim było tak samo - jak ilość energii w aku była za mała, to nawet nie pozwolił zakręcić rozrusznikiem komputer. To z kluczykiem to też norma. Wystarczy go cofnąć z zapłonu i znowu będzie można go dać na rozruch.

Jeśli to rozrusznik, to wyciąganie raczej od dołu auta. Sprawdzisz go raczej tylko na stole probierczym, bo inaczej bez obciążenia może kręcić i nie pokazywać problemu.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-06-28, 12:20 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-06-21, 11:22
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 3
Po pierwsze witaj na forum.
Po drugie podaj dodatkową masę na silnik i wtedy spróbuj.

_________________
BMW 6er e-24 628CSi , Lancer VIII 1.5 Invite , Thalia I Ph2 1.4 8v Alize


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group